Moje dziecko lubi rozmawiać po Angielsku, czyli metoda Teddy Eddie pod lupą

Tego jak ważna jest nauka języka angielskiego w zglobalizowanym świecie, nie trzeba wyjaśniać.
Dzieci mają ogrom potencjału, który okazuje się niewykorzystany przy tradycyjnych sposobach
nauczania. Z tego względu trzy mamy metodyczki opracowały licencjonowaną metodę ma miarę
naszych czasów. Treść i forma zajęć odpowiada potrzebom najmłodszych uczniów w wieku od 2 do 7
lat.

Głównym bohaterem spotkań jest pewien niesforny miś. Teddie Eddie na pierwszych zajęciach
wychodzi ze skarpety, zaciekawiając dzieci. Towarzyszy im na każdych zajęciach, tańcząc wraz z nimi,
śpiewając, opowiadając historyjki i świetnie się z nimi bawiąc. Jednak Teddie Eddie to przede
wszystkim narzędzie w rękach przygotowanych lektorów, by połączyć prawdziwą naukę z zabawą. To
właśnie ta kombinacja przynosi tak zaskakujące efekty.

Poznaj główne założenia metody Teddie Eddie!

Dzieci nie wiedzą, że się uczą

Mali uczniowie widzą spotkania jako zabawę z misiem i innymi dziećmi. I faktycznie się bawią, ale z
edukacyjnego punktu widzenia ważne jest to, że zajęcia odbywają się w całości po angielsku.
Lektorzy prowadzą rozmowy w atrakcyjny sposób. Dużo mówią i oczekują odpowiedzi grupy. Dzięki
temu, dzieci nieświadomie chłoną wiedzę i przechodzą na kolejne poziomy.

Początkowa nieznajomość języka wcale nie przeszkadza w zabawie. Poprzez ilustrowanie treści
gestykulacją, ruchem i wskazywaniem na obrazki, dzieci szybko orientują się, co jest czym. Co
najważniejsze, w międzyczasie uczą się pierwszych słówek. Chcą wracać na zajęcia, które kojarzą im
się z zabawą.

Przybory, za których pośrednictwem odbywa się nauka są atrakcyjne dla nowoczesnych dzieci.
Ciekawe grafiki, melodyjne piosenki i dziecięcy humor to bodźce, które gwarantują, że dziecko nie
będzie się nudziło na zajęciach.

Naturalna dla dzieci metoda

Metoda Teddie Eddie jest stworzona z myślą o dzieciach i tylko dla dzieci. Dlaczego?

Małe dzieci nie potrafią jeszcze pisać, ale za to charakteryzują się większą wrażliwością na dźwięki.
Ich mózg doskonale rozróżnia sylaby oraz łączy je w słowa. Dzieci szybko zaczynają kojarzyć daną
kombinację sylab z kontekstem, w jakim zostały użyte.

Aparat mowy u dzieci nie jest jeszcze całkiem rozwinięty. To oznacza, że lepiej dostosuje się do
angielskiej wymowy. Dzieci wchodzą w interakcje z lektorem i same zaczynają odpowiadać, co
przyspiesza proces zapamiętywania i rozumienia zdań. Z biegiem czasu, będą w stanie
zakomunikować swoje potrzeby w języku angielskim, parafrazując to, co niegdyś usłyszały.

Nauka języka ojczystego przychodzi dzieciom naturalnie, dzięki osłuchiwaniu się z nim. Ten sam
sposób jest fundamentem metody Teddie Eddie. Powtarzanie na głos, powtarzanie na głos z ruchem
i w ramach zabawy przynosi największe korzyści u małych dzieci. Gdy podrosną, nie będą już miały
tych przewag. Starsze dzieci często odczuwają strach przed popełnianiem błędów, a młodsze
komunikują się bez wstydu, co warto wykorzystać.

Obszerny i dostosowany materiał

Wierzymy w potencjał dzieci. W czasie kursu uczą się aż 2000 słów. To ambitne, ale jak
najbardziej wykonalne. Lekcje nie są poświęcane w całości przedstawieniu się i biernemu
powtarzaniu tego samego zdania do znudzenia. Zamiast tego odkrywamy przed dziećmi
ogrom materiału, z którego wyciągną tyle, ile będą mogły.

Małe dzieci często są porównywane do gąbki, która może absorbować naprawdę dużo
informacji. Rolą lektora jest zanurzenie tej gąbki w materiale. Tak jak z językiem ojczystym –
na tym etapie celem jest werbalizacja języka i zrozumienie, które osiąga się poprzez prostą
komunikację z dzieckiem.

Mówimy pełnymi zdaniami

Metoda Teddie Eddie rezygnuje z uczenia pojedynczych słów. To rozumienie zdań i tekstów
jest najważniejszym elementem w nauce języka obcego. Okazuje się, że to czy dane słowo
pojawia się pojedynczo jako „auto”, czy w zdaniu – „to jest auto”, nie ma większego
znaczenia dla dzieci, a bardzo ułatwia przyswajanie języka. Przy okazji opisu przykładowego
auta, dziecko uczy się kolejnych słów i nabywa ogólną umiejętność komunikacji.

Podczas nauki nowego języka często największym wyzwaniem jest tworzenie zdań, co jest
często obserwowane u starszych uczniów. W praktyce oznacza to potrzebę zastanowienia
się przed każdym wypowiedzianym słowem. W metodzie Teddie Eddie wypowiadanie zdań
przychodzi naturalnie i nie stanowi trudnej układanki z pojedynczych słów. Dodatkowo,
dzieci od razu uczą się poprawnej gramatyki.

Rola lektora i rodzica

Lektorzy znają wytyczne metodyki i wiedzą, jak pracować z małymi dziećmi. Są wyposażeni
w instrukcje dotyczące przebiegu zajęć oraz materiały edukacyjne. Każda z lekcji realizowana
jest według standardów kursu Teddie Eddie. Należy jednak pamiętać, że postęp dokonuje się
nie tylko na zajęciach. Ważne jest także to, co dzieje się miedzy nimi. Dlatego zalecana jest
współpraca miedzy opiekunami, a lektorem. W ręce rodziców powierzamy część pakietu
edukacyjnego. Rodzice są regularnie informowani o progresie dzieci oraz o
niezobowiązującej pracy domowej. Mogą liczyć na raporty oraz podpowiedzi, co do nauki w
domu. Aby utrwalić wiedzę nabytą na zajęciach, można puszczać dziecku piosenki oraz
historyjki, do których dostaną Państwo dostęp. Ponadto istotne jest wprowadzanie „tajnych
słówek”.

Korzyści edukacyjne

Metodyka Teddie Eddie to przede wszystkim nauka języka angielskiego i zabawa. Ale nie tylko.
Teddie Eddie przynosi cały wachlarz pozytywnych rezultatów. Dzieci uczą się od innych dzieci i
przekazują sobie nawzajem wiedzę. Używają języka angielskiego, by bawić się i porozumiewać z
rówieśnikami. Usuwają barierę, która mogłaby powstać w przyszłości – bariera przed mówieniem w
obcym języku. Zaczynają rozumieć, że język angielski, tak jak polski, służy do komunikacji i korzystają
z tego. Nauka dodatkowego języka wzmacnia u dzieci pamięć oraz świadomość językową i sprawia,
że łatwiej będzie im się uczyć kolejnych języków. Wyzwania intelektualne pobudzają mózg, w tym
umiejętność kojarzenia i koncentracji. Poznawanie nowego języka poprawia pracę obu półkul
mózgowych, odpowiadających za logiczne myślenie oraz wyobraźnię i kreatywność, a także
wspomaga przepływ informacji w mózgu. Koniec końców, zajęcia oferują nie tylko wszechstronny
rozwój, ale też gwarantują dobre wspomnienia oraz dużo uśmiechu.

PROPONOWANE POSTY

Wydarzenia

Andrzejkowa noc w SÓWCE!

Zapraszamy dzieci w wieku 6 – 12 lat na radosną zabawę. Andrzejki dla dzieci – dyskoteka, gry oraz zabawy. Zajęcia związane z omówieniem zwyczajów Andrzejkowych.

Czytaj więcej »